Παρασκευή 17 Ιουλίου 2009

Το γαλάζιο κουτί

.

Είμαι μόνη στο σπίτι. Η οικογένεια λείπει σε διακοπές κι εγώ δουλεύω. Τώρα που λείπουν όλοι, βρήκα ευκαιρία να συμμαζέψω όλα όσα ποτέ δεν προλάβαινα. Καθάρισα την αποθήκη, άδειασα το πατάρι, τακτοποίησα τα πάνω ράφια της ντουλάπας.

Εκεί στο τελευταίο ράφι βρήκα το γαλάζιο κουτί.

Το καπάκι του είχε βελούδινη υφή.

Καθώς το άνοιγα κάτι αναδεύτηκε στη μνήμη μου.

Πάνω-πάνω ένα παλιό περιοδικό με τον Σην Κόννερυ στο εξώφυλλο, ναι, ναι, Σην, όχι Σων, έτσι τον ξέραμε εμείς τότε, τώρα μας έπιασε μανία με την ορθοέπεια, Σων από εδώ, Ρέιγκαν από εκεί, Λιουίνσκι παραπέρα, σιγά τα ωά, μήπως οι άγγλοι και οι αμερικάνοι προφέρουν σωστά τα δικά μας ονόματα;

Από κάτω κάτι αφίσες κινηματογραφικές, Μπάρρυ Λύντον, η Ναστάζια Κίνσκι στην Αγριόγατα, ο Φερνάντο Ρέυ, η Λίζα Μινέλι, Λίζα, όχι Λάιζα, άντε πια με την τόση αγγλομάθεια, σιγά μη στάξει η ουρά του γαϊδάρου, τα ρώσικα και τα ολλανδικά που τα σκοτώνουμε δεν ιδρώνει κανενός το αυτί, μόνο για τα αγγλικά κοπτόμεθα, λες και τα μιλούσαμε και στο χωριό μας.

Αποκόμματα περιοδικών, παλιές καρτ ποστάλ, κι ένα ντοσιέ σκούρο μπλε με χρυσά αστέρια.

Κάτι μου γδέρνει το λαιμό.

Λύνω το κορδόνι, ανοίγω το ντοσιέ.

Είναι εδώ, όπως τα έχωσα πριν τόσα χρόνια, πόσα χρόνια; Επτά, οκτώ, δέκα; Μια φωτογραφία του από το πρώτο μας καλοκαίρι, πριν κόψει τα μαλλιά του, καστανές μπούκλες ως τους ώμους, και πίσω μια άδεια παραλία. Είχαμε περπατήσει ώρες για να φτάσουμε από το κοντινότερο χωριό, φορτωμένοι νερό, τρόφιμα και τη σκηνή. Τρεις μέρες μείναμε εκεί. Ημασταν οι δυο μας, ψυχή δεν φάνηκε. Οι δυο μας και τα κύματα.

Όταν τελείωσαν οι προμήθειες γυρίσαμε στο χωριό. Πέντε ώρες πορεία. Ψάξαμε για δωμάτιο. Ντους και ξάπλα. Εκείνον τον πήρε αμέσως ο ύπνος. Έμεινα να τον κοιτάζω στο φως το μεσημεριού. Μελαχρινό κορμί σε άσπρα σεντόνια. Οι μπούκλες χυμένες στο μαξιλάρι.

Λαχταρούσα να τον βγάλω φωτογραφία, αλλά φοβόμουν πως αν σηκωθώ θα τον ξυπνήσω. Τον κοίταξα τόση ώρα ώστε η εικόνα αποτυπώθηκε στη μνήμη μου. Ακόμη και τώρα, δεκαεφτά χρόνια μετά, η φωτογραφία που δεν τράβηξα βρίσκεται εκεί, σε μια γωνιά του μυαλού μου. Έχει ξεθωριάσει λίγο, τα χρώματα έχουν κόψει, οι άκρες της έχουν ξεφτίσει, αλλά διακρίνεται ακόμη καθαρά.

Πόσο νέοι ήμασταν τότε.

Και κάτω από την φωτογραφία, τα γράμματα. Ερωτικά γράμματα από τον άντρα μου, για φαντάσου! Τα γράμματα που μου έστειλε μετά τον πρώτο μας χωρισμό. Γράμματα, τηλέφωνα, κουδούνια στη μέση της νύχτας. Τον έβγαζα από την πόρτα και ξανάμπαινε από το παράθυρο. Η επιμονή του ήταν εξοργιστική, αλλά και κολακευτική μαζί.

Ατελείωτες συζητήσεις, καυγάδες, διαπραγματεύσεις.

Και πάντα καταλήγαμε να κυλιόμαστε στο πάτωμα ή στον καναπέ, να παλεύουμε, να δαγκωνόμαστε, να κάνουμε έρωτα οργισμένα και απελπισμένα. Και ύστερα μια ανακούφιση, σαν μόλις να είχαμε σωθεί από θανάσιμο κίνδυνο.

Να κι ένα δικό μου γράμμα. Δεν του το έστειλα ποτέ. Έστειλα δεκάδες γράμματα, γεμάτα παράπονα, θυμό, κατηγορίες. Αυτό, όμως, δεν το έστειλα. Ίσως γιατί δεν άντεχα να του πω ότι τον αγαπούσα.

Μαζεύω ξανά τα σκόρπια γράμματα, τα βάζω στο κουτί.

Σε μια εβδομάδα επιστρέφει η οικογένεια.

Σκέφτομαι, να του τα δείξω;

.

12 σχόλια:

ενας ανοητος αντρας είπε...

καλη αρχη

την απαντηση την ξερουμε πριν κανουμε καν την ερωτηση
επομενως ξερεις κι ολας τι θα κανεις
ειπαμε θα λεμε αληθειες εδω

νασαι καλα

Απονενοημένη Νοικοκυρά είπε...

καλώς ήρθες

ναι, ξέρω τι θα κάνω

ελπίζω να βγει σε καλό

Απονενοημένη Νοικοκυρά είπε...

θα λείψω για τρεις ημέρες, πάω εκδρομή

τα λέμε από Τρίτη

Yannis Petsas είπε...

Θα ‘ταν μια καλή κίνηση συμφιλίωσης αλλά δεν ξέρω τι διάολο θες απ’ τη ζωή σου πια.
Όταν ήμουν 20 χρονών τα ήπια ένα βράδυ κι έκαψα το ελάχιστο παρελθόν που είχα τότε σε μια πολύ όμορφη φωτιά στο τζάκι, γιατί ήθελα λέει ν’ απαλλαγώ απ’ το παρελθόν μου. θες τώρα επειδή δεν μ’ αρέσει να φωτογραφίζομαι δεν έχω παρά ελάχιστες από τα χρόνια που ακολούθησαν, συνέβαλε λίγο και το πρόβλημά μου και κατέληξα να ‘μαι αυτό που ήθελα τότε, ένας άνθρωπος χωρίς παρελθόν φαινομενικά. Αυτό με κάνει να νοιώθω λίγο – πολύ σαν φάντασμα όμως. Αυτά σε περίπτωση που σκέφτηκες ίσως να πετάξεις το γαλάζιο κουτί σου.

Yannis Petsas είπε...

Και να περάσεις καλά το τριήμερο που λες... και κάθε τριήμερο από 'δω και μπρος.

ολα θα πανε καλα... είπε...

Το έχω σκεφτεί κι εγώ,αρκετές φορές,με την τελευταία μου σχέση που έχει τελειώσει εδώ και χρόνια το ερωτικό της κομμάτι.Ο καθένας έχει από ένα κουτί,τα γράμματα και άλλα μικροπράγματα του άλλου,από τότε.Όμως το τότε είναι πια βαλμένο σαν σε κονσέρβα,μέσα σε ένα κουτί,εμείς έχουμε αλλάξει ανεπιστρεπτί χωρίς να είναι απαραίτητα αυτό κακό.Μόλις χθες,τακτοποιώντας τα συρτάρια μου,είδα ένα τρυφερό σημείωμα που μου είχε αφήσει το άλλο πρόσωπο μια μέρα εδώ και χρόνια,φεύγοντας για τη δουλειά.Αισθάνθηκα σχεδόν αδιακρισία διαβάζοντας τα όσα λέγονταν εκεί,ενώ αφορούσε εμένα και το άλλο πρόσωπο όλο αυτό.Όμως δεν υπάρχουμε πια έτσι.Κι αυτό είναι ιστορία πλέον,έχει καταγραφεί αλλά δε μου/μας κάνει καλό να το αναμοχλεύουμε ή να μοιάζει να κοιτάζουμε απομεινάρια του παρελθόντος.Ό,τι καλό έμεινε από αυτή τη σχέση,το διαβάζω και το βλέπω στα μάτια του άλλου,στη φροντίδα του προς εμένα,ακόμα και σήμερα που η ερωτική σχέση δεν υφίσταται.Αν έδειχνα το σημείωμα,νομίζω πως θα υπήρχε μια αμηχανία που θα μπορούσε να μεταλλαχθεί ακόμα και σε απολογία από πλευράς και των δύο του γιατί τώρα δεν αισθανόμαστε και δεν κάνουμε τα ίδια.
Μακρηγορώ και ο Γιάννης λέει πως φλυαρώ.Δίκιο έχει πολλές φορές.Θέλω λοιπόν να πω ότι στη θέση σου,δε θα του έδειχνα τίποτα σήμερα.Εσύ φυσικά αποφασίζεις,εσύ ξέρεις καλύτερα.
Καλό ξεκίνημα στο νέο σου blog.Όμως νόμιζα πως τώρα θα άλλαζε κάπως η θεματολογία στο καινούριο,μια που είπες ότι επετεύχθη ο σκοπός του blog,κατά έναν τρόπο θα μπορούσε τούτη εδώ να είναι η φυσική συνέχεια του άλλου,η ανάρτηση μετά την τελευταία του άλλου blog,εννοώ.
Εν πάση περιπτώσει,καλημέρα και καλό ξεκίνημα σε ό,τι κάνεις.

Ανώνυμος είπε...

me geia..to kainourio sou blog.

Απονενοημένη Νοικοκυρά είπε...

Δυστυχώς Γιάννη, ούτε κι εγώ ξέρω τι θέλω απ' τη ζωή μου.

Απονενοημένη Νοικοκυρά είπε...

Όλα θα πάνε καλά, έχεις δίκιο νομίζω. Δεν είμαστε πια εκείνοι που ήμασταν, δεν αισθανόμαστε πια έτσι. Δεν έχει κανένα νόημα να το αναμοχλεύσω. Έχει νόημα μόνο να δω ποιοι είμαστε και τι νιώθουμε σήμερα.

Και ναι, ετούτο το μπλογκ μοιάζει σαν συνέχεια του άλλου. Υποθέτω πως τύποις μόνο είναι ένα άλλο μπλογκ, μόνο και μόνο επειδή είχα πει στον εαυτό μου ότι θα το κλείσω και θέλησα να είμαι συνεπής. Τι λογής συνέπεια είναι αυτή τώρα, όπου λέω ότι το κλείνω και ανοίγω παράρτημα, ένας θεός ξέρει.

Unknown είπε...

Το μλογκ τούτο δεν θα μπορούσε να είναι τίποτα άλλο εκτός από συνέχεια του πρώτου, του κλειστού. Η διαφορά τώρα είναι πως είσαι στο στάδιο "είμαι όλο αυτιά". Δεν θα προβλέψω την επόμενη φάση σου, άλλωστε η ζωή η ίδια είναι τόσο απρόβλεπτη που κάθε πρόβλεψη γίνεται μόνο για να διαψευστεί τελικά.

Συμφωνώ με την "όλα θα πάνε καλά".
Μην αναζητάς βεβιασμένες αναπωλήσεις με παρέα. Είναι άκρως επικίνδυνο και για τους δυό σας και άκρως άδικο νομίζω.
Όπως μόνη σου τα κατάφερες να έρθεις σε αυτό το μπλογκ, έγραψες "η ζωή συνεχίζεται" ακόμα και με τα "πισωγυρίσματα του νου", ΜΟΝΗ σου πρέπει να σταθείς όρθια πρώτα. Όρθια και γερά στα πληγωμένα πόδια σου. Μην ανακατεύεις άλλους σ'αυτό. Έτσι κάναμε όταν είμαστε μικρές. Τώρα τέλειωσαν αυτά.

Καλημέρα σου και ... φιλιά νοικοκυρούλα μου.

b|a|s|n\i/a είπε...

αυτό που είμαστε στο τώρα είναι (και) ότι ήμασταν και ζήσαμε στο πριν. σπάνια πετάω αντικείμενα. ακόμα πιο σπάνια διαγράφω ανθρώπους. ακόμα και αν είναι χίλια έτη πλέον μακριά. ακόμα και αν μόνο πόνο προκαλούν. μα το πέρασμα του χρόνου αφήνει μία γλυλύτητα. όλα όσα ζούμε είτε όμορφα είτε λιγότερο όμορφα είμαστε εμείς. δεν ξέρω αν αλλάζουμε σημαντικά στο πέρασμα του χρόνου. νομίζω όχι τόσο. απλά τα θέλω μας και οι ανάγκες μας διαφοροποιούνται στην πορεία του.
ίσως να του το δείξεις. ή να το αφήσεις κάπου να το βρει.

Απονενοημένη Νοικοκυρά είπε...

Έχεις δίκιο Meggie για το μπλογκ. Είναι ίδιο με το άλλο, απλά λίγο πιο φωτεινό, λίγο πιο ανοιχτό, και λίγο πιο απρόβλεπτο.

Το άλλο είχε συγκεκριμένο στόχο: να αφηγηθεί την ιστορία εκείνου του έρωτα, από την αρχή ως το τέλος. Σχεδόν όλα όσα έγραφα αναφέρονταν στο παρελθόν.

Αυτό εδώ δεν έχει πρόγραμμα, δεν ξέρω από πριν τι θα γράψω, είναι κανονικό ημερολόγιο δηλαδή.

Basnia, σε ευχαριστώ. Νομίζω πως θα περιμένω να τον δω πρώτα και θα αποφασίσω στην πορεία, ανάλογα πώς θα αισθάνομαι.